دادگاه عالی عربستان از مسلمانان خواست تا در آسمان به دنبال ماه مبارک رمضان باشند


نویسنده: عدنان نگاری

   
 نگاهی به عرب نیوز
دادگاه عالی عربستان سعودی از همه مسلمانان این کشور خواسته است که در شامگاه یکشنبه به دنبال هلال ماه رمضان باشند. یکشنبه 10 مارس 2024 در تقویم اسلامی مطابق با 29 شعبان سال 1445 است. اگر هلال ماه رمضان در غروب یکشنبه رؤیت شود، ماه مبارک رمضان از روز دوشنبه 20 اسفند ماه آغاز می‌شود و در غیر این صورت ماه مبارک از روز سه شنبه 21 اسفند آغاز می شود.
خبرگزاری عربستان سعودی گزارش داد:«دیوان عالی از هر کسی که هلال ماه رمضان را با چشم غیرمسلح یا با دوربین دوچشمی می‌بیند درخواست کرد تا به نزدیک ترین دادگاه محل خود اطلاع دهد و شهادت خود را در آن‌جا ثبت کند.»
کمیته رؤیت ماه عربستان سعودی معمولاً ماه را در روزهای منتهی به تاریخ آغاز ماه مبارک رمضان رصد می‌کند اما مسلمانانی که مایل به دیدن ماه برای خود هستند نیز تشویق می‌شوند که خودشان نیز این کار را  انجام دهند. همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، مسلمانان در سراسر جهان روزه‌هایی را که مستلزم پرهیز از هر گونه غذا و نوشیدنی از سحر تا غروب می‌باشد به عنوان بخشی از مراسم اسلامی که هدف آن تشویق به صبر، نیکوکاری و رفاه جامعه است، برگزار می‌کنند.
  
بلینکن با وزیر امور خارجه عربستان درباره وضعیت غزه و دیگر مسائل تلفنی گفتگو کرد
 نگاهی به عرب نیوز
فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز جمعه با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا تماس تلفنی داشت. 
در این تماس، آن‌ها در مورد مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه مشترک، به ویژه تحولات نوار غزه، و تلاش‌های انجام شده برای مقابله با پیامدهای امنیتی و انسانی اقدامات اسرائیل در این منطقه گفتگو کردند. 
بلینکن همچنین قرار بود روز جمعه با هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه در واشنگتن دیدار کند.
 او پیش از این نشست گفت که این برعهده حماس است که با آتش‌بسی موافقت کند که به کمک‌های بشردوستانه بیشتر به غزه کمک کند و راه را برای گفت‌وگوها درباره راه‌حلی پایدار برای درگیری هموار کند.
  
گفتگوی فیصل بن فرحان و وانگ‌یی وزیر امور خارجه چین درباره بحران غزه
 نگاهی به عرب نیوز
وزیر امور خارجه عربستان سعودی و همتای چینی‌اش روز جمعه تلفنی گفتگو کردند.
 فیصل بن فرحان طی تماس تلفنی خود از وانگ یی به دلیل حمایت چین از قطعنامه سازمان ملل متحد که جمعه گذشته صادر شد، تشکر کرد که خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه و آتش بس‌فوری بشردوستانه در بحبوحه جنگ اسرائیل با حماس بود. 
به گفته وزارت امور خارجه، شاهزاده فیصل و وانگ در مورد وضعیت جاری در فلسطین و تهدید فزاینده زندگی غیرنظامیان گفتگو کردند. به گفته این وزارتخانه آن‌ها همچنین بر لزوم اجرای مسئولیت جامعه بین‌المللی برای پایان دادن به همه اقدامات نظامی در غزه و بازگرداندن دو طرف به مسیر صلح عادلانه و همه جانبه توافق کردند. 
این وزارتخانه افزود که فیصل و وانگ همچنین در مورد روابط عربستان و چین گفتگو کردند.
  
قطر خواستار رفع محدودیت‌های کمک رسانی به غزه شد
 نگاهی به گلف‌تایمز
قطر بار دیگر از جامعه جهانی خواست تا تمام اقدامات لازم را برای توقف فوری تیراندازی در غزه، برداشتن همه محدودیت‌هایی که مانع ارسال کمک‌های بشردوستانه می‌شود، توقف آوارگی اجباری، و حمایت از غیرنظامیان فلسطینی مطابق با مفاد حقوق بین‌الملل انجام دهد. 
این سخنان در بیانیه‌ای از سوی جناب جاسم یعقوب الحمادی، سفیر قطر در اتریش و نماینده دائم این کشور در سازمان ملل و سازمان‌های بین المللی در وین، پیش از نشست عادی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صادر شد.
قطر در بیانیه خود جنگ نابودی نیروهای اسرائیلی علیه نوار غزه، استفاده از تسلیحات سنگین، مرگبار و ممنوعه بین‌المللی و هدف قرار دادن عمدی و بدون تبعیض تاسیسات غیرنظامی، به ویژه بیمارستان‌ها، مدارس، اماکن مذهبی را محکوم کرد.
قطر همچنین تهدیدات وزیر میراث اسرائیل در نوامبر گذشته مبنی بر بمباران نوار محاصره شده غزه با تسلیحات هسته‌ای را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت که این تهدیدات بدون شک در اختیار داشتن تسلیحات هسته‌ای و آمادگی اسرائیل برای استفاده از آن علیه غیرنظامیان بی‌دفاعی که سرزمینشان را اشغال کرده است را ثابت می‌کند. 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها